onsdag 28. september 2011

Dansk Design & Bungalow Inspiration

Har fått meg nok en favoritt, nemlig Bungalow. Merket er selvfølgelig dansk, som de andre favorittene mine Nordal, Rice, Bloomingville og House Doctor. Det har kommet utrolig mye fint fra Danmark på interiørfronten i løpet av de siste år, og når alle snakker om svensk design vil jeg heller hylle det danske! Danskene er så utrolig flinke på det visuelle og estetiske, og til få ting til å se innbydene og fresht ut!
Selv er jeg fra en "danskeglad" familie, og har en mor som er over gjennomsnittet glad i Danmark. Og siden hun i sin tid har både bodd og studert der, har hele familien opp gjennom årene vært på flittig besøk hos venner og bekjente i København. I fjor høst rakk jeg hele to København-turer, hvorav den ene feiret jeg min egen 30- årsdag i Køben.

Det var i midten av November, og det var en herlig følelse å rusle i allerede julepyntede gater- tusenvis av små juletrelys glitret i Nyhavn, sitte inne på koselige cafeer med stearinlys og se på høstværet som stormet utenfor, og ikke minst: butikkene! Fra overdådige juleutstillinger på Magasin og Illums, til små, hyggelige, rare kles- og interiørbutikker i sidegatene rundt Strøget og på Gråbrødretorv. For Danskene kan butikk! Man får lyst til å gå inn- se, ta, kikke, føle- kjøpe! Oslo og Karl Johan med sine evinnelige kjede- butikker side om side kan bli en ganske kjedelig affære sammenlignet...
Men her er hvertfall Bungalow, noen som vet om en butikk/ nettbutikk som har Bungalow? Har sett litt på Rafens, Kremmerhuset og Bolina, og forhandlerlisten deres ser ikke helt oppdatert ut.. ELSKER fargene, mønsterne, printene- kunne ikke blitt mer "Syrinveien 3"












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...