torsdag 30. august 2012

Farge til furua: "Ozon" & "Hvit Poesi"

Har tidligere malt to nedlutede furustoler i farger jeg døpte for "Pudderdrøm" og "Poppy Mint".
Det siste furumøbelet som skulle males i denne omgang var denne vesle kommoden som tidligere har bodd på gutterommet i Syrinveien 3, og som nå har fått komme inn på soverommet da vi foretok et bytte med en Ikea "Expedit" hylle da barnerommet skrek etter mer oppbevaring.
(Etter en viss 3-årsdag der noen håvet inn betydelige mengder av traktorer, gravemaskiner og diverse andre kjøretøyer..)
ETTER
FØR
Og denne gangen falt valget på hele 2 farger: "Ozon" og "Hvit Poesi" på skuffene da det var igjen en liten slant fra da vi malte kjøkkenveggene. Navnet "Ozon" er ikke noe jeg har kommet på selv denne gangen, men hentet fra Flüggers fargekart, inspirert av venner som hadde malt en tripp-trapp stol i denne fargen- som ble knallfint! Flüggers fargepalett er helt ny for meg, ettersom jeg er mest bevandret i Jotuns, men dette fargekartet skal helt klart utforskes!

Er det forresten en jobb og sitte å finne på navn til forskjellige farger? Den jobben vil jeg i såfall ha!!! 
Hør bare: "Melon Sorbet", "Pink Kiss", "Hot Love", "Nougat Crème", "Lavendel Sæbe", "Fransk Champagne" og "Tropeø".

OG! I motsetning til diverse male-forretninger jeg har vært i som blander minste fargeprøve 0,75 l til 75 kroner, blander Flügger små, fine og praktiske 0,50 l- bokser til bare 25,- Perfekt til eksperimentering og små møbler!
Alle knottene er fra Indiska Fra 29- 39 kroner.

Må bare få skryte av- og anbefale denne blåfargen. Dus, myk og behagelig å se på. Er superfin i både høyglans og i matt som min fargeprøve var. Hvit Poesi er mer grå-aktig enn den ser ut her, og kommer dessverre ikke helt til sin rett på bildene.

1 kommentar:

  1. Den ble utrolig fin! Du er så flink med farger. OG flink til å sette igang!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...