onsdag 15. mai 2013

Fresh frokost!


Tyrkisk yoghurt med bringebærpuré og roastede nøtter i honning & havsalt:

Har du smakt noen av de sunne, økologiske to-go måltidene fra Urtehaven? Her om dagen smakte jeg en variant med gresk yoghurt og frø, nøtter og bærpuré- som var så god at den inspirerte meg til å lage en selv- noe jeg er veldig for at jeg gjorde; for dette må være noe av den fresheste frokosten som finnes! Godt er det også å vite at det finnes et sunt alternativ til "fast fooden" rundt omkring, Urtehaven finnes bl.a. hos Meny, Seven Eleven og på diverse bensinstasjoner! 

Jeg moste helt enkelt puré av frosne bringebær uten å tilsette noenting, ei heller sukker. Så ristet jeg gresskarkjerner, solsikkekjerner og hasselnøtter i olje i pannen, og tilsatte en klype havsalt og rørte inn et par ts honning. Smaker kjempegodt sammen med tyrkisk/gresk yoghurt, og i selskap av en skikkelig god smoothie! -Enten som frokost, eller som dessert eller et mellom-måltid!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...